2008年2月4日星期一


中國一詞自古有之,最早指居於「天下」(世界)中心嘅中原地帶,近代以來,「中國」一詞成爲民族國家意義上嘅政治概念。一般嚟講,「中國」:

歷史嘅角度,係從三皇五帝嘅傳說時代開始,經歷了唐堯、虞舜、夏、商、周、秦、漢、新、三國時代、晉、南北朝、隋、唐、五代十國、宋、遼、金、元、明、清、中華民國和中華人民共和國等一系列朝代和政權嘅連貫歷史嘅整體。
由地理嘅角度,位於歐亞大陸東部,太平洋西岸,係世界上人口最多、地域最遼闊嘅國家之一。
由政治/行政的角度,而家存在兩個政體:喺中國大陸香港澳門中華人民共和國,喺臺灣地區嘅中華民國 詞源
古代漢語中嘅「國」不等同於現代嘅「國家」。
「國」最初嘅意思係天子、諸侯所居住嘅築城的地方(及周邊近郊),更遠統治嘅地方稱「野」,「國」對天子可指京畿,如:「國人暴動」。當然諸侯方面也可以使用「國」。如:(衛)懿公好養鶴,鶴有祿位,狄人入侵,「國人不出戰」,招致滅國。(參考來源)因此,就是要加「中」來修飾「國」才能明確地表示「京畿」嘅含義。
隨着歷史嘅發展,各政權嘅直接統治範圍不斷擴大,至春秋「國野」已逐漸不分,原先稱「野」嘅地方也能稱「國」了,「國」指代嘅範圍就這樣逐漸擴大。隨着兼併更加劇烈,進而秦統一各國,「國」的概念開始趨向於「地方」、「地帶」,如「北國」、「南國」、「水鄉澤國」、「雪國」。
「國」也被用來抽象地指代某一地理區域嘅政權和人民,如:「治世不一道,便國(有利於國)不必法古。」(《商君書》),呢種用法接近於今日所講嘅「國家」一詞。

中国 「國」
五千年浩浩蕩蕩嗰人文歷史最為國人所樂道。 夏朝為傳說中,中國第一個朝代﹐周朝為最長朝代﹐經歷三十七代天子,八百多年,到公元前二百六年,先至被秦國吞併。中國漢唐兩朝為鼎盛時期﹐至今仍有華人自稱唐人﹐而漢族亦因此著稱。

地理
2006年計人口13億,排世界頭位。

民族與民系
官方話係普通話,而各地方都有自已既方言,好似廣東話,兩廣(廣東廣西)最多人講

沒有留言: